OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI I WYKONYWANIA PRZEGLĄDÓW
Niniejsze warunki gwarancji obowiązują od dnia …………………………… na terenie Polski.
Gwarantem jest AGAPIT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka jawna z siedzibą w Olsztynie (10-302) ul. Marii Zientary Malewskiej 26, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000880889, NIP: 7391016226, REGON: 510304047, zwana dalej „Gwarantem”/ „Sprzedawcą”.
1. Sprzedawca gwarantuje sprawne działanie sprzedanego urządzenia przez okres wskazany na karcie gwarancyjnej, liczony od daty zawarcia umowy sprzedaży urządzenia widniejącej na fakturze sprzedażowej.
2. Gwarancja obejmuje wady urządzenia powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu.
3. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych w urządzeniu na skutek:
a) użytkowania urządzenia w sposób niezgodny z instrukcją obsługi, wytycznymi Sprzedawcy lub przeznaczeniem,
b) pożaru, zalania lub szkodliwego działania środowiska, w którym pracuje urządzenie (niska lub wysoka temperatura, wilgoć, działanie środków chemicznych itp.), działania zanieczyszczeń w wodzie, powietrzu, podłożu, po którym przemieszcza się urządzenie,
c) awarii instalacji elektrycznej bądź braku odpowiednich zabezpieczeń w instalacji, do której przyłączone jest urządzenie (zerowanie, zabezpieczenie przed brakiem fazy i spadkiem napięcia itp.),
d) błędu w obsłudze urządzenia, zaniechania jego bieżącej konserwacji, braku bądź niewłaściwej wymiany części eksploatacyjnych,
g) uszkodzeń mechanicznych np. połamanie, urwanie, popękanie, uszkodzenie przez gryzonie itp.
4. Utrata gwarancji następuje w razie:
a) niewykonania obowiązkowego przeglądu w 6 miesięcznych interwałach,
b) ingerencji osób nieupoważnionych w układy zasilania, sterowania i robocze urządzenia, samodzielna naprawa lub modyfikacja urządzenia przez Kupującego bądź osobę trzecią bez pisemnej zgody Gwaranta,
c) stwierdzenia faktu używania lub zamontowania nieoryginalnych części przez Kupującego (nie dot. części eksploatacyjnych o których mowa w ust. 12),
d) niemożliwości zidentyfikowania urządzenia przez Sprzedawcę - brak karty gwarancyjnej, brak tabliczki znamionowej lub/i oznaczenia kodem QR,
e) dalszej odsprzedaży urządzenia.
5. Kupujący zobowiązany jest zgłosić wadę urządzenia w terminie dwóch dni roboczych od dnia jej wystąpienia w następujący sposób: poprzez wiadomość e-mail skierowaną na adres serwis@agapit.pl lub poprzez stronę internetową www.agapit.pl w zakładce Zgłoszenie serwisowe bądź poprzez aplikację (zeskanowanie kodu QR umieszczonego na urządzeniu). Zgłoszenie wady powinno zawierać dane Kupującego, opis dostrzeżonej usterki, datę jej wystąpienia, nazwę i numer seryjny urządzenia, miejsce w którym znajduje się maszyna i godziny pracy obiektu, dane kontaktowe do osoby dokonującej zgłoszenia. Brak prawidłowego zgłoszenia wady w podanym wyżej terminie spowoduje utratę uprawnień wynikających z gwarancji.
6. Wady objęte gwarancją usuwane będą przez Gwaranta nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni roboczych, a w przypadku gdy z przyczyn technicznych nie jest możliwe zachowanie terminu, w terminie 28 (dwudziestu ośmiu) dni roboczych (np. ze względu na stopień skomplikowania wady, brak dostępności części u producentów, konieczność zabrania urządzenia i dokonania naprawy w serwisie Gwaranta) od daty otrzymania prawidłowego zgłoszenia.
7. Gwarant poinformuje niezwłocznie Kupującego o planowanym terminie usunięcia wady urządzenia. Uprawnienia Kupującego obejmują żądanie naprawy urządzenia oraz wymiany jego części na nowe. Gwarant zobowiązuje, że części będą odpowiadały parametrom technicznym zalecanym przez producenta oraz spełniały normy jakościowe stosowane w tym zakresie. Kupujący nie może żądać w ramach Gwarancji wymiany urządzenia na nowe czy dostarczenia nieodpłatnie urządzenia zamiennego, zastępczego na czas usuwania wady. Gwarant nie odpowiada za dodatkowe szkody Kupującego związane z wadą urządzenia tj. utracony zarobek, straty ekonomiczne, przestój urządzenia, kary umowne itp.
8. Jeżeli nie jest możliwe zbadanie urządzenia lub usunięcie wady w miejscu, w którym znajduje się urządzenie, wówczas Gwarant dokona usunięcia wady urządzenia w swoim serwisie. W przypadku, gdy urządzenie będzie dostarczone za pośrednictwem przewoźnika, Kupujący zobowiązany jest zabezpieczyć urządzenie podczas transportu według wskazówek Gwaranta (unieruchomienie na palecie taśmami, owinięcie folią itp.). Urządzenie dostarczone do serwisu powinno być czyste (mycie i czyszczenie brudnego urządzenia przed dokonaniem naprawy odbywa się na koszt Kupującego). Brak zgody Kupującego na zabranie urządzenia stanowi rezygnację z Gwarancji.
9. Gwarant sporządzi protokół z czynności usunięcia wady urządzenia bądź z odmowy jej usunięcia. Kupujący ma prawo złożyć zastrzeżenia i uwagi do niniejszego protokołu w terminie dwóch dni roboczych od otrzymania protokołu, pod rygorem utraty możliwości późniejszego zgłoszenia.
10. Gwarant realizuje obowiązki wynikające z niniejszej Gwarancji samodzielnie, przez autoryzowane punkty serwisowe Agapit bądź przez swoich podwykonawców. W przypadku niezasadnego wezwania serwisu Gwaranta, Kupujący poniesie koszty takiego wezwania według cennika stosowanego przez Sprzedawcę, na podstawie wystawionej faktury VAT.
11. Udzielanie dodatkowych instrukcji Kupującemu lub operatorowi urządzenia, regulacja, wymiana elementów eksploatacyjnych, naprawa wad nieobjętych gwarancją dokonywane są przez Gwaranta odpłatnie według cennika stosowanego przez Sprzedawcę, na podstawie wystawionej faktury VAT.
12. Z gwarancji wyłączone są elementy i materiały eksploatacyjne niezbędne do właściwego funkcjonowania urządzenia, a w szczególności:
a) w odkurzaczach: ssawy, szczotki, filtry, rury, węże, łączniki, gniazda,
b) w urządzeniach wysokociśnieniowych: zawory wysokociśnieniowe, uszczelnienia nisko i wysoko ciśnieniowe, łączniki, dysze, filtry, oleje i inne płyny, szczotki silników elektrycznych,
c) w automatach szorujących i szorowarkach: szczotki i akcesoria szorujące, paski klinowe, elementy gumowe, filtry, szczotki silników elektrycznych, węże,
d) w zamiatarkach: szczotki i akcesoria szorujące, paski klinowe, elementy gumowe, filtry, szczotki silników elektrycznych.
13. W przypadku skorzystania przez Kupującego z opcji „Podstawowej Gwarancji” lub „Rozszerzonej Gwarancji” Kupujący zobowiązany jest wykonywać odpłatne przeglądy u Gwaranta w 6 miesięcznych interwałach. Brak wykonania przeglądu skutkuje utratą gwarancji. Do czynności wykonywania przeglądów należy stosować odpowiednio niniejsze zapisy dot. Gwarancji, z tą zmianą, że Kupujący zobowiązany jest zgłosić Sprzedawcy konieczność wykonania przeglądu najpóźniej na 14 (czternaście) dni przed upływem terminu wykonania danego przeglądu lub przewidywanego przekroczenia motogodzin.
14. W przypadku skorzystania przez Kupującego z opcji „Wydłużonej Gwarancji” Gwarant zobowiązuje się do wykonywania przeglądów zgodnie z 6 miesięcznym interwałem, bez konieczności dokonywania zgłoszeń przez Kupującego, zgodnie z ustępem 13 powyżej. Brak wykonania przeglądu nie będzie skutkować utratą Gwarancji przez Kupującego, chyba że Kupujący uniemożliwił jego wykonanie. Do czynności wykonywania przeglądów należy stosować odpowiednio niniejsze zapisy dot. Gwarancji.
15. Silniki spalinowe podlegają zasadom określonym w gwarancji wydanej przez producenta silnika oraz procedurze gwarancyjnej jego autoryzowanego serwisu na terenie Polski. Kupujący ma obowiązek natychmiast po otrzymaniu urządzenia zgłosić silnik do autoryzowanego serwisu.
16. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, jak również wyłączony zostaje art. 581 § 1 i 2 Kodeksu Cywilnego, wobec czego w stosunku do wymienionych lub naprawionych części - termin gwarancji nie przedłuża się.
17. Spory mogące wyniknąć z realizacji postanowień niniejszej umowy będą rozstrzygane przez właściwy Sąd w Olsztynie.
18. Podpisana faktura VAT dotycząca zakupu maszyny oznacza akceptację ogólnych warunków gwarancji.